суббота, 4 августа 2018 г.

ისტ-ს გამოყენება სასწავლო პროცესში


გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი: იზა ვარდანიძე
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური: V კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა:  8
გაკვეთილის თემა:  ,, კუბი, პრიზმა, პირამიდა“
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლეები გეომეტრიული ფიგურების მოდელებზე დაკვირვებით შეძლებენ მრავალწახნაგების: კუბის ,პრიზმისა და პირამიდის ამოცნობასა და აღწერას მათი მოდელის შექმნას.
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო



1
გაკვეთილს ვიწყებთ თემატიკისა და შეფასების რუბრიკის გაცნობით.


● ვერბალური



მთელ კლასთან
 ფლიბჩატი ( გაკვეთილის თემა, შეფასების რუბრიკა)
2წთ
2
მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გააქტიურებისა და მათემატიკის გაკვეთილისთვის განწყობის შექმნის  მიზნით გამოვიყენებ თამაშს ,,გამოიცანი ფიგურა“
● მოსწავლეებს მივცემ მინიშნებებს და უნდა მითხრან, რომელი გეომეტრიული ფიგურა  ჩავიფიქრე.
● უნდა დამისახელონ საკლასო ოთახში არსებული საგნებიდან რომელი აგონებთ ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურებს.



ნივთის დახასიათება



მთელ კლასთან







6წთ
3
 შემდეგ მოსწავლეებს ვაძლევ დავალებებს: დახაზონ მათვის ცნობილი გეომეტრიული ფიგურები და მიუწერონ სახელები.



იფიქრე-განჭვრიტე-დაუკავშირე


ინდივიდუალურად


ფანქარი, თაბახის ფურცელი, სახაზავი


7წთ
4
მოსწავლეებს ვეუბნები , რომ დღეს უნდა შეისწავლონ კიდევ რამდენიმე სივრცითი ფიგურა და ვაჩვენებ მათ მოდელებს. პროექტორის საშუალებით. დაკვირვების შედეგად მოსწავლეები დაასკვნიან, რომ პრიზმები მხოლოდ ფუძის ფორმით განსხვავდებიან ერთმანეთისაგან. მიხვდებიან, რომ თუ პრიზმის ზედაპირები და ფუძეებიც მართკუთხედებია, მიიღებ მისთვის უკვე ნაცნობ მართკუთხა პარალელეპიპედს, ხოლო თუ კვადრატებია -კუბს. პირამიდებზე დაკვირვების შედეგად მოსწავლეები გაიაზრებენ , რომ ფუძეებიც მრავალკუთხედებია, ხოლო წახნაგები  ერთი საერთო წვეროს მქონე სამკუთხედები. ჩემი თხოვნით, მოსწავლეები ითვლიან მრავალწახნაგების წვეროებს და წახნაგებს.





დემონსტრირება


მთელ კლასთან


პროექტორი, კომპიუტერი, (სივრცითი ფიგურები. )


8წთ
6
             შემდეგ ვთხოვ მოსწავლეებს ჩემთან ერთად მე დაფაზე, მათ კიდევ რვეულში დახაზონ სივრცითი ფიგურები. ფიგურებს ვაწერ ასოებს და ვსვამ კითხვებს:
● დაასახელეთ პირამიდის წვეროები; რამდენი წვერო აქვს?
● ჩამოთვალეთ  კუბის წიბოები და წვეროები:
● რომელ ორ წიბოს აქვს საერთო წვერო?
●რატომ არიან ისინი ,,გადამკვეთი წიბოები“
● დაასახელეთ რომელიმე ორი წიბო, რომელთაც არ აქვთ საერთო წერტილი:
   ● რატომ არიან ისისნი ,,არაგადამკვეთი  წიბოები“



კითხვა-პასუხი


მთელ კლასთან


დაფა, ცარცი, რვეული, ფანქარი, სახაზავი.


7წთ
7
 მოსწავლეებს შემთხვევითობის პრინციპით ვყოფ ორ ჯგუფად ვაძლევ მაგნიტიქს, მეორეს მაგფორმერს და ვთხოვ ააწყონ შეძლებისდაგვარად შესწავლილი სივრცითი ფიგურები. პრეზენტაციის დროს შეადარონ გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით.


ჯგუფური მუშაობა

ჯგუფური

მაგნიტიქსი, მაგფორმერი (სივრცითი ფიგურები)

7წთ
8
ვურიგებ წყვილებს ბარათებს, რომელზეც დახაზულია სახელმძღვანელოში მოცემული ცხრილი: ცხრილის შევსებისას მოსწავლეები იყენებენ თავიანთ აწყობილ მოდელებს.

წყვილებში მუშაობა

წყვილებში

ბარათები ცხრილებით, საწერი კალამი

6წთ
9
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეებს ვაძლევ შეფასებას: (განმავითარებელი, განმსაზღვრელი)



შეფასების ცხრილი

2წთ


ე.ს.გ    სტანდარტი  V . 8 .
აღწერს გეომეტრიულ ფიგურებს და ახდენს მათ კლასიფიკაციას. შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე ადარებს და აჯგუფებს სივრცულ ფიგურებს გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით.
       სივრცულ ფიგურებში უთითებს მოსაზღვრე/არამოსაზღვრე წახნაგებს , თანამკვეთი/არათანამკვეთ წიბოებს. 

ე.ს.გ  სტანდარტი V . 9.
ქმნის ბრტყელი და სივრცული ფიგურების გრაფიკულ გამოსახულებებს და მოდელებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე ნიმუშების მიხედვით ქმნის მითითებული სივრცული ფიგურების მოდელს,  ან  კარკასს სხვადასხვა მასალის გამოყენებით.

Комментариев нет:

Отправить комментарий